Alexa
Medya Siyaset

Anadolu’da Tutunmak

Anadolu’da Tutunmak

Bu ülke için yaptıklarını tabii ki saymakla bitiremiyoruz. Bu nedenledir ki bir taraftan içimizdeki sapkınlar, diğer taraftan dışımızdaki dost bildiklerimizin her türlü karalama kampanyaları, onu Yurtsever Türk Halkının belleğinden kazıyıp atamıyor. Bitmez tükenmez kinleri ile hala saldırıyorlar.

Kimdir bunlar?

Birinci gurup;  Osmanlı’nın son günlerinden bu yana İngiliz Muhipleri zihniyeti tarafından zehirlenmiş zavallı halkımız içindeki bir kesim. Bunlar; son Osmanlı Şeyhülislamı ve benzerlerinin beyinlere akıttığı, sürekli güncellenen zehirden bir türlü kurtulamamış, Atatürk’ü din düşmanı olarak algılaya gelen kesim.

İkinci gurup;  bize Sevr paçavrasını dayatıp Anadolu’dan Türk adını silmeyi amaçlayan bugün hala bu amaçlarından vazgeçemeyen, vazgeçeceğe benzemeyen batılı emperyalistler.

Üçüncü gurup ise bugün Liboş diye tanımlanan, ikinci gurup’ta saydığımız, batı emperyalizmi tarafından bilerek veya bilmeyerek kullanılan liberal aydın kesimdir.

Bu girişten sonra şimdilerde tamamen unuttuğumuz, ama hava gibi, su gibi her an teneffüs ettiğimiz, Atatürk’ün yapılmasına büyük destek verdiği çok geniş kapsamlı Arkeoloji araştırmaları sonucunda bizlere kazandırdığı kimlik cüzdanının hikâyesine geçebiliriz.

TÜRKLER HANGİ IRKTANDIR

Çok ta önemli mi? sorunuzu hiç yadsımıyorum. Böyle sorular ırkçılığın yapı taşlarıdır diyebilirsiniz. Ancak hümanist düşüncenin doruklarına yükselmiş; “eğer vatan savunması için değilse savaş bir cinayettir “ diyebilen bir hümanist olan Atatürk buna önem vermişse, burada durup düşünmek gerekir

NEDEN?

Çünkü Türkler; ne dünya halklarının ne de bilim dünyasının tanımadığı ve hor gördüğü, ne idüğü belirsiz bir ırka mensubu değildi.

Oysa arî ırk kuramı taraftarları; Ari ırktan olmayanları aşağı görüyor ve Tanrı tarafından Ari ırka mensup olanlara hizmet etmek için yaratıldıklarını telkin ediyorlardı.

Batı’nın emperyalist düşüncesi; Osmanlıyı uygarlıktan yoksun, yağmacı bir toplum olarak algılıyor; bu nedenle Anadolu dan dışlanması gereken bir topluluk olarak görüyordu.

Atatürk’ün himayesinde yaratılan Türk Tarih Tezi ise Ankara’nın Anadolu ’ya tutunma, bu topraklarda yaşayan insanların geçmişine gönderme yaparak, uygar kimliğini kanıtlama ve çağdaşlığa açılımın özlemini ifade ediyordu.

Her ne kadar Sevr; Kurtuluş Savaşı ile çöpe atılmış ve Lozan anlaşması ile genç Türk Devleti kurulmuşsa da batı Kamuoyu’nda Türkler hala idraksiz Türk’tür, devlet yönetemez.

Bu görüşe isyan eden; tarih alanında Yusuf Akçura ve Şemsettin Günaltay, dil alanında Sadri Maksudi Arsal ve Hasan Reşit Tankut, antropoloji alanında Şevket AzizKansu ve Afet İnan Atatürk’ün etrafında toplandılar.

Yola Antropoloji ile çıkıldı, tarih onu izledi, dil ise dönüşümün son kertesi oldu.Türkiye’de  ilk defa uluslar arası bir bilimsel kongre’yi antropoloji ve prehistorya-protohistorya alanında düzenlediler.Çünkü Türkler için yapılan sarı ırk tanımı ancak fizik antropoloji bulguları ile yenilebilirdi.

Büyük bir antropolojik çalışma başlatıldı, bu çalışmalar ile Trakya ve Anadolu da 64.000 kişi ölçülerek her ferdin 38 antropolojik vasfa göre kaydı tutuldu, bu 2.432.000 kayıt demektir.

Dr. Afet İnan Antropolojik anketten alınan neticeyi prehistorya sahasına tatbik ederek, , Türklerin eski Orta Asya Alpinlerinin yüksek kültürünü, ön Asya ile Avrupa’ya yaptıkları göçleri, oralarda yaptıkları maden, bilhassa demir kültürünü, bu kültürün ön Asya daki merkezinin Anadolu’da bulunduğunu ve Avrupa’nın medenileşmesinde Anadolu’nun oynadığı önemli rolü ortaya çıkardı,

Rene Gerin ve Eugene Pitar’a dayanarak Avrupa’ya uygarlığı brakisefallerin getirdiğini kaydediyordu. Alp adamı ( Homo Alpinus ) adı verilen bu brakisefallerin menşei Asya idi. Afet hanımın doktora hocası Pittard’a göre,  bu neolitik brakisefaller Asya’dan gelmişlerse, bunların sarı ırka mensup olduklarıdüşünülemezdi.

Şevket Aziz Kansu ya göre; Anadolu da yapılan Alişar, Alacahöyük, Kumtepe ve Etiyokuşu gibi tarih öncesi araştırma ve kazıların Anadolu da bilhassa paleolitik bir medeniyetin yaşamış olduğunu göstermiştir.  Yaptığı arkeolojik ölçümler Türk insanının gelişmişlik açısından Fransız insanından farklı olmadığını kanıtlıyordu. Alp adamı brakisefal, ince burunlu, orta ya da ortadan uzun boylu,buğday renkli ya da kumral, dağlı adam denilen tipti.

“Brakisefal ırkın anayurdu Orta Asya’dır “ diyen Günaltay görüşlerini büyük ölçüde Marcellin Boule’un bulgularına dayandırıyordu. Boule bir Fransız paleontologu ve Homo neanderthalensis üzerine yaptığı çalışmalarla ünlenmişti. Marcellin Boule’a göre Avrupa’ya ilk neolitik kültürü sokanlar Homo Alpinus veAryan adlarıyla anılan Orta Asyalı brakisefallerdi. Brakisefal ırkın anayurdu Orta Asya’ydı. Bu ırk bütün dünyaya buradan yayılmıştı.

M.Ö. 4.000 lerde Fırat ve Dicle arasındaki saha’nın güneyinde büyük bir uygarlık yaratan Sümerler Mezopotamya’nın otokton halkı değildi, bunlar Orta Asya’dan gelmişlerdi.

Daha sonra Sümer Tabletlerini okuyan ünlü Sümeroloğumuz Muazzez İlmiye Çığ da Sümerlerin konuştuğu dil’in Türkçeolduğunu bilimselolarak kanıtlamıştır.

İkinci Türk Tarih Kurultayında Türk Tarih tezi genel kabul görüyor, ırk teması araçsallaştırılarak Türklerin Avrupalılardan farklı olmadığı savı ön plana çıkartılıyordu. Yeryüzünün en eski uygarlığını oluşturan brakisefal Türk ırkı, göçler yoluyla Mısır, Anadolu, Yunan dahil Ege uygarlıklarının temellerini atmıştı. Bu nedenle Avrupalıların övünç kaynağı olan ırkın temelinde Türk ırkı vardı.

O günlerde Türklere atfedilen “ sarı ırk “ tanımlaması batı ülkelerindeki ırk eksenli tarihçilik anlayışının uzantısıydı. Bu anlayış sonucu Türkiye ; Sevr ile tarihten silinmek istenmiş, ama Anadolu halkı buna izin vermemişti.

Lozan’la uluslar arası bir konum elde edilmişse de Türkiye Avrupa’da birçok kesimce geri, hatta “ barbar “ bir ülke olarak görülüyordu. Milli mücadeleyi sonuçlandırmak Batı’ da Türkler konusunda tortulaşmış ön yargıları gidermeye maalesef yetmemiştir.

Atatürk’ün sağlığında bu çalışmaların sonuçları, düzenli yayınlarla Fransızca, İngilizce, Almanca olarak batıda yayınlanıyordu. Atatürk’ten sonra ne yazık ki bu yayınlar durdu. Oysa Ermeni iddialarına karşı bile benzeri çalışmalar, bugün dahi hiç değilse üniversitelerimiz tarafından sürdürülebilirdi.

Not: Bu yazıdaki bilgiler Zafer Toprak’ın Darwin’den Dersim’e Cumhuriyet ve Antropoloji adlı eserinden derlenmiştir.

Osman Arıkan

Osman Arıkan

1940 Bursa Orhaneli doğumluyum.İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisinden ve İstanbul üniversitesi İsletme fakültesi işletme iktisadı enstitüsünden mezun oldum.Özel sektörde yöneticilik yaptıktan sonra kendim bir şirket kurarak ticaret hayatına devam ettim. 1976-12 Eylül 1980 arası CHP il yönetim kurulu üyesi ve eğitim komisyonu başkanlığı yaptım. 1992 seçimlerinde SHP Bursa üçüncü sıradan ön seçimle milletvekili adayı oldum.Fakat Bursa da SHP milletvekili çıkaramadığı için seçilemedim. Halen Sade bir CHP üyesiyim.
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ